Smeer je strak: bye bye cellulite

Deze 3 makkelijke oefeningen, in combinatie met de juiste crème, maken je billen en benen cellulitevrij en summer sexy.

Belangrijke tip voor je aan de slag gaat:

  • Onthoud: je bent niet alleen. 90% van alle vrouwen heeft last van cellulite. Cellulite is vooral te wijten aan een slechte bloedcirculatie, iets dat verbetert als je meer gaat bewegen.
  • Iedereen kan dit! Je hebt amper iets nodig om deze oefeningen te doen +  ze nemen maximum een kwartier per dag in beslag. Houd minstens 30 dagen vol en geniet van het resultaat.

Oefening 1: Lunges

Startpositie: zet je voeten naast mekaar.

Uitvoering: stap met één been naar voor, totdat je onderbeen een hoek van 90° vormt. Je achterste been gaat naar beneden tot je knie bijna de grond raakt. Herhaal en wissel van been. De rest van je lichaam blijft tijdens de oefening kaarsrecht.

Wat doet het: je verbetert de doorbloeding in dijen, bovenbenen en billen. En je traint zowat elke beenspier.

Hoe vaak: 2x12 (wissel in de helft van been).

Hoe lang: dagelijks.

Wat heb je nodig: eventueel kan je deze oefening doen terwijl je gewichten vasthoudt (of twee flesjes van een liter water).

Oefening 2: Squats

Startpositie: zet je voeten naast mekaar en houd je rug goed recht.

Uitvoering: ga naar beneden door je knieën. Zorg dat je rug recht blijft, maar je billen goed naar achter steken. Probeer tijdens deze oefening om je navel naar binnen te trekken. Zo span je ook de buikspieren aan. Ga diep maar niet té diep, luister naar je lichaam.

Wat doet het: deze oefening verstrakt en verstevigt je achterwerk.

Hoe vaak:
om de andere dag.

Hoe lang:
20x.

Wat heb je nodig:
louter jezelf.

Oefening 3: Wall-Sit

Startpositie: je doet alsof je gaat zitten, tegen de muur.

Uitvoering: terwijl je je rug tegen de muur houdt, houd je zo je positie vast.

Wat doet het: je traint billen, bovenbenen en de achterkant van je benen.

Hoe vaak: dagelijks.

Hoe lang: 1minuut.

Wat heb je nodig: een muur. En eventueel een gewicht dat je op je schoot legt, om de oefening nog intenser te maken.


Smeer je strak!

Geen enkele crème helpt je in een paar dagen van je cellulite af. Bewegen blijft belangrijk om je bloedcirculatie te stimuleren. Maar toch werkt smeren op lange termijn wel degelijk tegen een sinaasappelvel. Niet alleen is het een goed idee om je huid te hydrateren om zo een egale teint te krijgen, een crème masseer je ook in je huid. Massage bevordert de lymfedrainage, waardoor overtollig vocht beter afgevoerd wordt en je dus minder cellulite krijgt.

ONZE FAVORIETEN:

BUIK:

COLLISTAR  PATCH-TREATMENT RESHAPING ABDOMEN AND HIPS 'SHOCK TREATMENT' 8 ST

PATCH-TREATMENT RESHAPING ABDOMEN AND HIPS 'SHOCK TREATMENT' van Collistar

CLARINS CLARINS ECLAT SOIN REMODELANT VENTRE-TAILLE MULTI-INTENSIF 200 G

SOIN REMODELANT VENTRE-TAILLE MULTI-INTENSIF
van Clarins

COLLISTAR COLLISTAR BODY INTENSIVE ABDOMEN & HIP TREATMENT NIGHT 250 ML

BODY NIGHT ABDOMEN EN HIP van Collistar

BILLEN / BENEN:

COLLISTAR  HIGH-DEFINITION SLIMMING CREAM 400 G

HIGH-DEFINITION SLIMMING CREAM
van Collistar

CLARINS  BODY FIT ANTI-CELLUTLITE 200 ML

BODY FIT ANTI-CELLUTLITE
van Clarins

SISLEY SISLEY SOIN DAME VERFIJNDE OLIE VOOR DE BENEN 150 ML

VERFIJNDE OLIE VOOR DE BENEN
van Sisley

BUSTE:

COLLISTAR  VOLUMIZING OIL-SERUM BUST 75 G

VOLUMIZING OIL-SERUM BUST van Collistar

CLARINS CLARINS BUSTE MODEL'BUST 1122 G

MODEL'BUST
van Clarins

CLARINS CLARINS BUSTE BUSTE LAIT ULTRA FERMETE 50ML 50 ML

BUSTE LAIT ULTRA FERMETE 50ML van Clarins