Wij vrouwen kronen ons als queen B in de make-up categorie. En terecht! Maar ondanks dat vrouwen veel meer geld uitgeven aan skincare, make-up en accessoires, zien we vooral mannen aan het hoofd staan van bekende beauty bedrijven. No worries! Want deze vrouwelijke leiders leiden hun eigen succesvol beauty bedrijf. Leer ze nu kennen!
Beautyblender – Rea Ann Silva
Met 20 jaar ervaring staat ze bij één van de meest gevraagde Hollywood make-upartiesten in de indrustrie. Sinds 2003 staat Rea Ann Silva gekend bij make-upfanaten en ook nieuwkomers als de redder in nood om eindelijk een perfect gemengde teint te verkrijgen als resultaat. Maar… waarom? De iconische, rooskleurige, herbruikbare make-up spons – beter gekend als Beautyblender – is een feit! Hoe die zijn bekendheid voor zich won? Dankzij de beauty expert Allure vestigde Beautyblender zich in 2007 op de kaart en won zo nog meer dan negen keer een award. Met de CEW awards te winnen in 2018 bekroont de Beautyblender zich officieel tot de beste make-up tool in jouw routine!
BP_768688
BP_857903
BP_970953
BP_1152554
BP_1194724
Pat McGrath – Patricia Ann McGrath
Naast één van de meest gevraagde Hollywood make-upartiesten, kent ICI PARIS XL ook één van de meest invloedrijke make-upartiesten ter wereld, Patricia Ann McGrath. Als één van de 100 meest invloedrijke mensen kreeg ze van Elizabeth II dé erkenning in de Queen’s New year 2021 Honours list. Haar legendarische en creatieve kracht veranderde door de jaren heen de beauty- en modewereld op internationaal vlak, en nog steeds beschikt ze over een enorme invloed wereldwijd in de schoonheidswereld met haar kenmerkende beautybrand Pat McGrath. Zij bepaalt dé beautytrends van de toekomst met visionaire, opvallende looks die je ziet shinen op de runways en in advertenties!
BP_1122391
BP_1122888
BP_1123329
BP_1123546
BP_1145764
Drunk Elephant – Tiffany Masterson
“Omdat ik geen producten kon vinden zonder de Suspicious 6TM, heb ik besloten om ze zelf te maken.” De drijfveer van Tiffany Masterson om haar eigen skincare lijn op te richten. Help de brandhoppers die hopeloos op zoek zijn naar skincare producten die hun van alle problemen verlossen. Ook zij was er één van. Gevoelige huid, rosacea, zichtbare poriën … En daar wilde Tiffany een eind aan maken. Dat werd de basis voor Drunk Elephant. Ze leerde zichzelf bij over ingrediënten, hoe je huid reageert en welke functie ze hebben. Zes ingrediënten. Gecombineerd in één product voor een totale reset van je huid. Nooit gekend…
BP_1170635
BP_1170698
BP_1170782
BP_1170754
BP_1171132
Huda Beauty – Huda Kattan
Since 2013… Meer dan 47 miljoen Instagram volgers… Eén van ’s werelds snelst groeiende beautymerken… Huda Kattan begon in 2010 als beautyblogger, startte nadien haar Youtube kanaal op en in 2013 kreeg Huda haar keerpunt. Een eerste collectie in beauty producten was een feit: valse wimpers onder de naam Huda Beauty. Ervaring als visagiste en levenslange passie voor beauty helpen de uitbreiding van haar assortiment met directe bestsellers. Ontwikkel alleen producten waar vraag naar is en meng je daarvoor in jouw gekozen doelgroep. Dat blijft tot op vandaag haar werkwijze. Wat met haar doel? Mensen de kracht geven om uit te drukken wie ze willen zijn, ongeacht wie ze zijn en waar ze vandaan komen.
BP_1160597
BP_1140605
BP_1098409
BP_1097982
BP_1098080
Queen Tarzi – Manizha Nabizada
Vegan, cruelty-free en luxe in één brand. Achter deze merknaam zit een verhaal. Geïnspireerd op de powervrouw Soraya Tarzi, een Afghaanse koningin in de 19e eeuw, waar de 12-jarige Manizha naar opkeek toen ze haar land moest ontvluchten door de oorlog. Ze vecht bikkelhard voor een nieuw leven met wat zij wil: een beautybedrijf van nul opstarten. Haar motivatie? De liefde die ze voelt voor Nederland en de ijzersterke persoon die ze is geworden omarmen. Liefde en dankbaarheid luiden als magische sleutelwoorden voor haar brand Queen Tarzi – zodat elke vrouw zich als een DAMN QUEEN kan voelen.
BP_945676
BP_1018203
BP_1073083
BP_1125345
BP_1136321
Benefit Cosmetics – Jean & Jane Ford
Openen ze een casserole eetcafé of starten ze toch maar met een make-upwinkel? Dat was de eerste uitdaging van twee meiden uit Indiana. De verhuis naar San Fransisco ging door. Nieuwe benaderingen ontdekken in de wereld van beauty? Eén ding werd duidelijk: hun make-upwinkelFace Placewerd een succes en dus de juiste keuze. 1990, het geboortejaar van de House of Benefit waarbij de face place ruimte maakt voor een nieuwe naam… Benefit Cosmetics! Zeven jaar later gaat Benefit wereldwijd en bouwen ze zich verder uit tot de make-upbrand met toffe verpakkingen, makkelijke make-upoplossingen en een hoop bestsellers over de hele categorie make-up.
BP_1220008
BP_1220043
BP_1220001
BP_1107033
BP_1059118
Florence by Mills – Milly Bobby Brown
Een lijn met beauty essentials ontwikkeld met de gedachte dat schoonheid voortkomt uit liefde voor jezelf. Zelf zat ze in 100’en make-up stoelen en leerde ze dat schoonheid draait om het liefhebben en uitdrukken van jezelf. Haar overgrootmoeder, Florence, die zichzelf omarmde en alleen maar dingen deed die haar gelukkig maakte, vormt zo ook de definitie van hun merk. Schoonheid definiëren op onze eigen voorwaarden: zonder regels, zonder strijd naar perfectie, zonder verplichtingen. Simpelweg jezelf zijn met Florence by Mills!
BP_1136888
BP_1136937
BP_1145974
BP_1137280
BP_1166218
Deze powervrouwen en beauty legendes maken het duidelijk: girls DO run the world. Fan? Neem dan zeker een kijkje in hun productgamma en geef jezelf wat extra power! Want dat verdien je!
Wil je nog meer beautyproducten ontdekken? Neem dan snel een kijkje op onze ICI PARIS XL webshop!
Vrouwendag bij ICI PARIS XL: iconische female founded beauty brands
Wij vrouwen kronen ons als queen B in de make-up categorie. En terecht! Maar ondanks dat vrouwen veel meer geld uitgeven aan skincare, make-up en accessoires, zien we vooral mannen aan het hoofd staan van bekende beauty bedrijven. No worries! Want deze vrouwelijke leiders leiden hun eigen succesvol beauty bedrijf. Leer ze nu kennen!
Beautyblender – Rea Ann Silva
Met 20 jaar ervaring staat ze bij één van de meest gevraagde Hollywood make-upartiesten in de indrustrie. Sinds 2003 staat Rea Ann Silva gekend bij make-upfanaten en ook nieuwkomers als de redder in nood om eindelijk een perfect gemengde teint te verkrijgen als resultaat. Maar… waarom? De iconische, rooskleurige, herbruikbare make-up spons – beter gekend als Beautyblender – is een feit! Hoe die zijn bekendheid voor zich won? Dankzij de beauty expert Allure vestigde Beautyblender zich in 2007 op de kaart en won zo nog meer dan negen keer een award. Met de CEW awards te winnen in 2018 bekroont de Beautyblender zich officieel tot de beste make-up tool in jouw routine!
Pat McGrath – Patricia Ann McGrath
Naast één van de meest gevraagde Hollywood make-upartiesten, kent ICI PARIS XL ook één van de meest invloedrijke make-upartiesten ter wereld, Patricia Ann McGrath. Als één van de 100 meest invloedrijke mensen kreeg ze van Elizabeth II dé erkenning in de Queen’s New year 2021 Honours list. Haar legendarische en creatieve kracht veranderde door de jaren heen de beauty- en modewereld op internationaal vlak, en nog steeds beschikt ze over een enorme invloed wereldwijd in de schoonheidswereld met haar kenmerkende beautybrand Pat McGrath. Zij bepaalt dé beautytrends van de toekomst met visionaire, opvallende looks die je ziet shinen op de runways en in advertenties!
Drunk Elephant – Tiffany Masterson
“Omdat ik geen producten kon vinden zonder de Suspicious 6TM, heb ik besloten om ze zelf te maken.” De drijfveer van Tiffany Masterson om haar eigen skincare lijn op te richten. Help de brandhoppers die hopeloos op zoek zijn naar skincare producten die hun van alle problemen verlossen. Ook zij was er één van. Gevoelige huid, rosacea, zichtbare poriën … En daar wilde Tiffany een eind aan maken. Dat werd de basis voor Drunk Elephant. Ze leerde zichzelf bij over ingrediënten, hoe je huid reageert en welke functie ze hebben. Zes ingrediënten. Gecombineerd in één product voor een totale reset van je huid. Nooit gekend…
Huda Beauty – Huda Kattan
Since 2013… Meer dan 47 miljoen Instagram volgers… Eén van ’s werelds snelst groeiende beautymerken… Huda Kattan begon in 2010 als beautyblogger, startte nadien haar Youtube kanaal op en in 2013 kreeg Huda haar keerpunt. Een eerste collectie in beauty producten was een feit: valse wimpers onder de naam Huda Beauty. Ervaring als visagiste en levenslange passie voor beauty helpen de uitbreiding van haar assortiment met directe bestsellers. Ontwikkel alleen producten waar vraag naar is en meng je daarvoor in jouw gekozen doelgroep. Dat blijft tot op vandaag haar werkwijze. Wat met haar doel? Mensen de kracht geven om uit te drukken wie ze willen zijn, ongeacht wie ze zijn en waar ze vandaan komen.
Queen Tarzi – Manizha Nabizada
Vegan, cruelty-free en luxe in één brand. Achter deze merknaam zit een verhaal. Geïnspireerd op de powervrouw Soraya Tarzi, een Afghaanse koningin in de 19e eeuw, waar de 12-jarige Manizha naar opkeek toen ze haar land moest ontvluchten door de oorlog. Ze vecht bikkelhard voor een nieuw leven met wat zij wil: een beautybedrijf van nul opstarten. Haar motivatie? De liefde die ze voelt voor Nederland en de ijzersterke persoon die ze is geworden omarmen. Liefde en dankbaarheid luiden als magische sleutelwoorden voor haar brand Queen Tarzi – zodat elke vrouw zich als een DAMN QUEEN kan voelen.
Benefit Cosmetics – Jean & Jane Ford
Openen ze een casserole eetcafé of starten ze toch maar met een make-upwinkel? Dat was de eerste uitdaging van twee meiden uit Indiana. De verhuis naar San Fransisco ging door. Nieuwe benaderingen ontdekken in de wereld van beauty? Eén ding werd duidelijk: hun make-upwinkel Face Placewerd een succes en dus de juiste keuze. 1990, het geboortejaar van de House of Benefit waarbij de face place ruimte maakt voor een nieuwe naam… Benefit Cosmetics! Zeven jaar later gaat Benefit wereldwijd en bouwen ze zich verder uit tot de make-upbrand met toffe verpakkingen, makkelijke make-up oplossingen en een hoop bestsellers over de hele categorie make-up.
Florence by Mills – Milly Bobby Brown
Een lijn met beauty essentials ontwikkeld met de gedachte dat schoonheid voortkomt uit liefde voor jezelf. Zelf zat ze in 100’en make-up stoelen en leerde ze dat schoonheid draait om het liefhebben en uitdrukken van jezelf. Haar overgrootmoeder, Florence, die zichzelf omarmde en alleen maar dingen deed die haar gelukkig maakte, vormt zo ook de definitie van hun merk. Schoonheid definiëren op onze eigen voorwaarden: zonder regels, zonder strijd naar perfectie, zonder verplichtingen. Simpelweg jezelf zijn met Florence by Mills!
Deze powervrouwen en beauty legendes maken het duidelijk: girls DO run the world. Fan? Neem dan zeker een kijkje in hun productgamma en geef jezelf wat extra power! Want dat verdien je!
Wil je nog meer beautyproducten ontdekken? Neem dan snel een kijkje op onze ICI PARIS XL webshop!