Voor een nieuw Gucci geurverhaal is geur als een onderzoek naar de kracht van herinneringen, die worden teruggehaald uit het verleden en opnieuw tot leven gewekt worden in het heden. Terug en vooruit verspringend in een chronologische tijd zijn het verleden en heden verbonden door een unieke brug die direct naar de toekomst leidt. Naar een nieuwe, universele Gucci geur. Een tijdloos parfum zonder gender. Gucci presenteert Gucci Mémoire d’une Odeur.

DE CAMPAGNE

Een samenkomst van een familie die vrij van geest is, het leven omarmt door het vrij in te vullen en samen herinneringen te maken, naar een idee van Alessandro Michele. Singer-songwriter en acteur Harry Styles is het hoofd van de familie die bestaat uit een eclectische en universele mix van talenten en modellen.

 

De regisseur van de campagne, Glen Luchford, drenkte de videobeelden in sterk aanwezige nostalgie onder art direction van Christopher Simmonds. De print advertentiecampagne ziet eruit als een intiem fotoalbum dat het karakter van ieder familielid laat zien en hoe ze intiem verbonden zijn met elkaar.

DE GEUR

Gucci Mémoire d’une Odeur is een elixer dat gender overtreft door zijn unieke identiteit en ook een nieuwe geurfamilie creëert: Mineraal Aromatic. Mineraal staat voor een mix van geuren en herinneringen: luchtig, muskachtig, transparant en authentiek. Het overstijgend akkoord bestaat uit onverwachte en raadselachtige ingrediënten en ontleent zijn karakter aan een geurnoot van Romeinse kamille. Alessandro Michele visualiseerde deze speciale bloem in de geur die werd samengesteld door meester parfumeur Alberto Morillas.

DE FLACON

Alessandro Michele ontdekte een vintage Gucci geurflacon en liet zich door het ontwerp inspireren voor de flacon van Gucci Mémoire d’une Odeur. Gevormd als een pilaar uit een oude wereld kreeg de flacon een verfijnd silhouet uitgevoerd in zwaar maar transparant lichtgroen glas en met een glanzende goudkleurige dop. Het label, met het Gucci logo en de naam, kreeg een omlijsting van goudfolie.

BEHIND THE SCENES

Op diverse locaties buiten Rome werd de familie gefilmd, dansend, tijdens een picknick in de zonovergoten ruïnes van Canale Monterano, en in en om het familiehuis, Montecalvello Castle – een middeleeuws kasteel met een grote fontein op de binnenplaats en raadselachtige fresco’s binnen en buiten.